29-04-11

Igår blev det en uteritt med Emma, vi gjorde inte så mycket utan skrittade mest.

Idag tränade jag för Marita. När jag red fram flyttade jag lite för skänkeln och gjorde lite öppnor och slutor i skritten och samma sak i traven. hon kändes ganska matt i sin trav och hade liksom ingen power. Hon svarade också lite dåligt framåt. Galopperade lite i båda varven medans Marita drog undan alla bommar som låg på planen.
I början tränade vi på att få till traven. Jag fick göra många små tempoväxlingar i traven och verkligen få henne att sätte bakbenen under sig och att hon skulle trava mer uppåt istället för framåt.
Efter ett tags tragglande så blev hon sjuuukt fin!
Jag skulle sedan rida galoppprogrammet i msv C:1. Allt gick fint förutom enkla bytena så hon bjöd lite dåligt i skritten.
Sedan skulle jag rida igenom travöppna,volt,sluta på långsidan.
Dom gick inte så jättebra då hon bjöd ganska dåligt framåt. Jag fick då lägga ner henne lite i frmen och hon blelv då mycket bättre.
Jag fick avsluta med att plocka ihop henne i traven igen och göra samma sak som i början.

Längtar tills hon har styrkan att hålla den formen och traven i skolorna också!

I morgon blir det en uteritt och på söndag ska Jenny hoppa henne :)


Kommentarer
Postat av: gammal vän

Damn var duktig du har blivit! Blir riktigt glad när jag läser allt. Hör av dig Sara, det var länge sedan. :)

Btw, grattis på 17-års dagen en månad för sent.

/ "Bror"

2012-04-27 @ 16:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0