18-04-11

Hejhej!
Idag drog jag på kandaret och gick ner till "nya banan". Det var faktist rätt bra underlag där, nu när all snö är borta.
Jag började med att värma upp med lite skänkelviknoingar och bakdelsvändningar för att få henne med på noterna. Sedan travade jag igång henne i ganska låg form. Jag gjorde lite avbrott och igångsättningar och även lite halter från trav. Gjorde även lite tempoväxlingar fr att få henne att bli uppmärksam och lyssna på mina hjälper.
Jag galopperade sedan igång henne i ganska stor och rund galopp i båda varven.
Gick in på en volt och ställde både utåt och inåt. Vänsterbogen hade hon lite svårt att hålla på plats då hon gärna skjuter ut den lite i högervarvet, så det fick jag jobba lite med.
Sedan red jag igenom msv C:1.
Hon seretade emot lite i första halten som är från galopp och hon gjorde samma sak i enkla bytena.
Jag red igenom det ett varv till och då kändes hon superfin och allt flöt på bra.
Det blev ett byte i sista ökade galoppen men det var mitt fel för jag hamnade för långt bak med vänsterskänkeln när jag plockade upp. Allt annat kändes jättebra! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0