05-05-11

I tisdags och i onsdags var det IA träning

tisdag

Jobbade först med öppna,volt, sluta efter långsidan. Det gick ganska bra men slutan gick lite segt.
Hon blev även lite för låg i vänstervarvets öppna och volt. Då fick jag jobba mer på att få upp henne i formen och ändå rida på framåt.

Vi gjorde det ganska många gånger för att få in den rätta känslan. Efter det fick vi öva enkla byten, först på volt och sen även på rakt spår. Det är lite svårt att få henne att kliva på och slappna av i skritten, och sedan fatta ny galopp rakt på rakt spår. Fick ett bra tips om att brädda och lägga ner handen väldigt mycket, då jag nästan "drar henne bakåt" när jag bryter av. Då gick detr mycket bättre och hon låg kvar finare i formen.


Onsdag

Idag fick jag börja med galoppen och gjorde lite tempoväxlingar då jag inte tyckte att hon svarade så bra för min skänkel. Sedan fick jag bortsätta träna med enkla bytena då det är det som krånglar en aning. Jag fick också rida efter fyrkanten och galoppera på i stor galopp i högervarvet med lite förvänd sluta tanke för att få koll på bogarna. Det gick lite trögt i början och fick lite omslag bak men sedan fick vi till det.
Vi kollade även av att hon var uppmärksam och gjorde ungefär samma sak i början. När jag sedan bröt av hade hon mycket bättre tryck i traven också.



Tycker att hon har kännts fin båda dagarna. Hon blir lite segare såhär på våren. Men det är bara att kämpa på.

I morgon ska Stefan rida Salsa. Jag vet inte vad han ska hitta på alls :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0